نوشته شده توسط : آهن پرایس

خبر هفتگی قیمت بازار فولاد


نرخ بازار ایران

این هفته روند قیمتی مقاطع، همانند شمش پیش رفت. در روز شنبه، میانگین قیمت میلگرد اهواز، سایز14 تا 25، 1880 تومان اعلام شد.همچنین قیمت اعلامی کارخانه اصفهان 1900 تومان بود. میانگین قیمت تیرآهن 14-16 و18 از کارخانه اصفهان، 2080تومان اعلام شد اما پس از اتمام روز شنبه، مقاطع روند رو به بالایی را پیش گرفت. بطوری که قیمت میلگرد تا 2000 تومان هم اعلام شد. قیمت تیرآهن همچنان در سردرگمی افزایش و کاهش به سر می برد اما نبشی و نادوانی تا هر کیلو 80 تومان هم افزایش یافت. این شرایط با سرعت کمی تا روز یکشنبه پیش رفت و در روز دوشنبه این سرعت کندتر شد. اما قیمت میلگرد همچنان روند افزایشی در پیش گرفته بود و این در شرایطی بود که قیمت نبشی و ناودانی درحالت سکون قرار داشت.

سه شنبه روزی بود که قیمت ها روند نزولی به خود گرفت. تیرآهن در دو شهر تهران و اصفهان پیشنهاد شد. و نرخ نبشی و ناودانی 20 تومان کاهش پیدا کرد. در روز چهار شنبه بازار با کاهش قیمت بیشتری مواجه شد. بطوری که قیمت تیرآهن شرایط بهتری به خود گرفت و فروشندگان در اصفهان که تا کنون با شک وتردید خرید و فروش می کردند، با این افت قیمت رغبت بیشتری به خرید فروش پیدا کردند. زیرا از افت بیشتر قیمت ترسیده بودند به همین دلیل ترجیح دادند تا فروشنده باشند. اما در طرف مقابل خریدارها از ترس تهاجم فروشنده ها، دست از خرید کشیدند و دیگر رغبتی برای خرید نداشتند. این شرایط در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

شرایط قیمت های فعلی، با یک حباب حداقل 50 تومانی روبه رو است.در آخر هفته، میانگین قیمت میلگرد سایزهای 14-25 در اهواز 2000تومان و 2030 تومان در اصفهان اعلام شد. همچنین قیمت تیرآهن 2250 تومان اعلام گردید. با این فرض که نرخ شمش خوزستان 1535 و یا شمش ذوب آهن 1603 تومان باشد، بنابراین قیمت مقاطع باید بین 1850 تا 1900 تومان اعلام گردد.

موجودی در داخل انبارها بالا می باشد بطوری که تنها در یکی از انبارها بیشتر از 80 هزار تن میگلرد وارد شده است. اکثر این مقاطع به سرعت در اختیار فروشندگان قرار گرفته و دست به دست می شود، پس بنابراین خریدار نهایی بجای اینکه از کارخانه اصلی خرید کند، از بنگاه با قیمت پایین خریداری می کند.

این شرایط فقط در دو صورت متوقف می شود:

راه حل اول، اینکه صادرات را افزایش دهیم.بصورتی که اگر قیمت ها در خارج روند صعودی را پیش بگیرد، و یا نرخ ارز بالا برود، در این شرایط کارخانه ها دیگر موجودی قابل توجهی برای عرضه با بازار نخواهند داشت.

راه دوم این است که یکسری برنامه های عمرانی اشتغال ایجاد کنیم. به این معنی است که تقاضای داخلی را بالا ببریم.

در هر دوحالت گفته شده به دلیل موجودی بالای انبارها، نباید فراموش کرد که یک رقیب جدی در قیمت های جدید هستند که جانشینی این موجودی باید با قیمت های جدید صورت بگیرد، در نتیجه این کاهش قیمت بیشتر از 50تا 70 تومان در هر کیلو نیست. اگر بیشتر از آن باشد، یعنی فروشنده در کل باخته است. و فقط کالایش را فروخته و باید مالیاتش را بدهد. اما بدلیل اینکه قیمت ها 30 درصد بالا رفته، باید یک کالای جدید را با همان سرمایه قبلی اما 30 درصد بالاتر بخرد، یعنی با همان مقدار سرمایه و سود، مقدار کالای کمتری دریافت کند، به همین دلیل است که فروشندگان در این شرایط محتاط تر عمل می کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: